Фільтр салону – це елемент, що служить перешкодою від попадання в салон пилу, бруду, піску, кіптяви з дороги. Фільтр покращує…
Розвал-сходження – процедура регулювання кутів нахилу коліс машини. У міру експлуатації автомобільні підвіски займають неправильне положення, відхиляючись від потрібного кута. У такому разі машину в процесі їзди може тягнути вбік. Це стає особливо помітним і небезпечним на мокрій дорозі. По суті, розвал і сходження – це параметри геометрії коліс, які дозволяють побачити, під яким кутом колеса встановлені один до одного (це сходження) та під яким вони встановлені до площини дороги (розвал).
Перш ніж їхати на СТО чи займатися регулюванням коліс самостійно, важливо розібратися, що таке розвал-сходження. Йдеться про 2 параметри налаштувань підвіски, які однаково важливі для керування автомобілем. Усі налаштування обов’язково слід перевіряти після аварії, з появою проблем із керуванням маневреністю. Фахівці рекомендують проводити процедуру і після зміни шин із зимових на літні та навпаки.
Кут нахилу шини до дорожнього полотна — це і є розвал коліс. Він може бути як позитивним, так і негативним, і навіть нульовим. Багато в чому налаштування залежать від виробника. Далі автомобіліст за потреби сам його регулює на СТО. У разі позитивного розвалу верх колеса нахилений трохи назовні до колісної арки. При негативному – трохи всередину і це візуально теж видно. При негативному розвалі отримують ширшу пляму контакту покришки з дорожнім полотном, але вона швидше зношується.
Найчастіше виробники випускають моделі із позитивним розвалом. У преміальному та люксовому сегменті також є розвал задніх коліс, а якщо мова про спортивні боліди, розвал у будь-якому випадку буде негативним. Це передбачено технічними особливостями автомобіля та цілями його експлуатації. Такі параметри виробник обов’язково вказує у технічній характеристиці машини. Так є параметри кутів, під якими встановлені колеса. Це враховується під час регулювання сходження розвалу на фірмових сервісах.
Правильна установка кута розвалу забезпечує:
У складному на перший погляд терміні може розібратися навіть автомобіліст-початківець. Сходження коліс можна оцінити візуально – це кут, відрегульований між поздовжньою віссю машини та площиною, з якою обертається колесо. Його можна побачити, розглядаючи авто спереду. Стає зрозуміло, що колеса розташовані трохи під кутом по відношенню один до одного.
Позитивне сходження передніх коліс є актуальним для задньопривідних машин. У всій конструкції керованими залишається передня колісна пара. Можна візуально побачити, що шини спрямовані усередину одна до одної. Основний поштовх при русі надають задні колеса, а попереду шини просто «завертаються». У цьому випадку показник сходження практично дорівнює 0.
Негативне сходження деякі майстри називають «розбіжністю». Візуально можна помітити, що положення шин змінюється, вони спрямовані у різні боки від осі. Таке положення призначене для задньопривідних конструкцій.
Коли кути установки коліс під час сходження виставлені з урахуванням усіх вимог:
Багато авто преміального класу використовують сходження як передніх, так і задніх коліс. Конструкцію називають «задня підвіска, що підрульовує». Кути сходження коліс ззаду також вказуються в технічних характеристиках автомобільного виробником, для кожної моделі вони індивідуальні.
Третім і одним із найважливіших параметрів в установці коліс є кастер – ще один кут нахилу осі повороту колеса. Цей параметр сьогодні частіше зустрічається на передньопривідних автомобілях. Щоб розглянути кут кастера, достатньо зняти колесо. Стає видно, що амортизатор встановлений не прямо, а під невеликим нахилом.
При регулюванні розвалу-сходження кастеру також приділяють особливу увагу. Він впливає на ефективність керованості машини. Від того, який кут встановлено, залежить, як регулюватимуться колеса під час поворотів. Великий кут – ознака того, що буде швидка реакція шин на рухи керма, але для цього потрібно буде докласти більше зусиль. Кастер вимірюється у градусах, залежить від положення амортизатора. Він може бути:
Більшість виробників під час випуску машин встановлюють мінімальне позитивне значення. Це дозволяє легко керувати авто, а співвідношення вивороту до зусиль кермування буде оптимальним.
Регулювання розвалу-сходження, за словами фахівців, має проводитися 1 раз на 6 місяців. Рекомендується позапланова перевірка після зміни сезонної гуми. Ще одна причина перевірити розвал – екстремальні навантаження на підвіски. Наприклад, якщо ви їхали поганою дорогою, влетіли в яму, пошкодили диски. Перед тим, як перевіряти кут сходження коліс та їх установку, важливо також продіагностувати всю ходову частину.
Наявність будь-якого дефекту на підвісці буде причиною зміни геометричних показників встановлення коліс. Навіть якщо ви непогано знаєтеся на розвал-сходженні в теорії, потрібно періодично звертатися на СТО. Авто заганяють на стенд, де майстер може подивитися всі елементи ходової частини та проконтролювати тиск у колесах.
Навіть у міжсезоння потрібно робити розвал-сходження, якщо:
Важливо також знати, на що впливає розвал-сходження, після правильно проведеної процедури:
Регулювання розвалу-сходження потрібне найчастіше після аварії, ремонту підвіски, поїздки дуже поганими дорогами. Також бажано перевірити кути після того, як «перевзули» машину.
Своєчасне регулювання кутів необхідне у профілактичних цілях. Так не виникне проблем із керуванням авто, його не заноситиме на поворотах.
Кути установки коліс потрібно регулювати з задньої осі. Під час роботи обов’язково слідкуйте, щоб було виставлене кермо. Щоб відрегулювати колеса, потрібно виставити певні величини сходження, кастора та розвалу.
Параметр | Вісь автомобіля | Регулюючий параметр | На що впливає |
Кут розвалу колеса (Camber) | Передня Задня | Так (залежить від автомобіля) | Стійкість руху при повороті; Передчасне зношування шин |
Кут сходження колеса (Toe) | Передня Задня | Так | Стійкість при прямолінійному русі; Передчасне зношування шин |
Поперечний кут нахилу вісі повороту (KPI) | Передня | Ні | Стабілізація автомобіля в русі |
Поздовжній кут нахилу вісі повороту (Caster) | Передняя | Так (залежить від автомобіля) | Стабілізація автомобіля в русі |
Плече обкату | Передняя | Ні | Стабільність автомобіля при гальмуванні; Стабілізація автомобіля в русі |
Першим кроком до того, як зробити развал-сходження буде не пошук схилу або набору ключів, а перевірка ходової частини. Якщо в ній є хоч одна проблема, то подальша робота буде марною. Якщо все гаразд, можна приступати до роботи:
Коли підрахунки будуть закінчені, перегляньте технічну характеристику автомобіля. Якщо показники суттєво відрізняються, зверніться до фахівця. У багатьох випадках самостійне регулювання не дозволяє точно врегулювати всі кути.
Перевірити розвал-сходження варто, якщо:
збільшилася витрата палива без видимих причин.
Автомобіль піднімають на спеціальному підйомнику, а на колеса встановлюють датчики. Дані про кути коліс із датчиків надходять на комп’ютер, де їх порівнюють із даними з бази виробників. Якщо майстер бачить розбіжність, то рекомендує провести регулювання задніх та передніх коліс.
.
Наші фахівці допоможуть Вам, нададуть безкоштовну консультацію або запишуть на відвідування Нашого автосервісу.
Фільтр салону – це елемент, що служить перешкодою від попадання в салон пилу, бруду, піску, кіптяви з дороги. Фільтр покращує…
Майже завжди ремонт трубки виконується до 3-х годин. У той час, як нові трубки практично завжди є замовленою позицією, так…
✅ Кондиціонер нібито працює, але з нього йде тепле повітря? З кондиціонера не може йти тепле повітря. Це означає, що…